Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Bajet

Monday, April 13, 2009 | |
Hari ni skip lunch. Ada roti gardenia yg beli 2 malam lepas. Dh beli peanut butter..better abihkan roti tu..kalau tak membazir. Bawak pergi ofis. Makan kat ofis. Tu yg skip lunch tu.

Bila skip lunch bermkna aku save lg dlm 6 ringgit. Wpun kecil, tp kesannya..duit sara diri aku akan lebih berpotensi utk cukup smpi akhir bulan. Bila cukup..tkyah la aku kuarkan duit lain yg mungkin akan ganggu duit simpnn kawin aku. Huhu..Ni jugak berfungsi utk perbelanjaan lain. Kot jumpa klien cam mlm ni diorg ajak karoke. Aku nk gak berhibur..dlm ms yg sama aku jga r/ship dgn client..haaa

Tgh berfikir2 nk beli moto baru..hmmm..bukan apa. Bila dipikirkn aku guna moto lebih kerap dr keta..yelah nk pergi keje kan..tknak mengharung jem yg menyebelkan silet. Jd sptutnya moto kena la dlm tip top condition sbb digunkn sll. Membabitkn nyawa. Skang benaffey aku tu cam dh terkujat2 atas trek..ehehe. Cam tak stabil. Kot suatu ptg di tgh2 kereta..aku terhumban sbb fork patah ke apa..camne? nk repair byk gak mkn duit..tu rasa nk beli moto lain tu.

beli kena ikut kemampuan plak. Tknak gunakan sgt saving susah pyah aku tu. kalau ikut kemahuan mestilah targetnya lain..hmm hmmm.

DH kurus kot aku skang..ke sama je..hehehe..byk kali dh skip lunch ni. Balik kadg makan goreng pisang, takpun maggie. Hmmm..betapa aku giat dan berdedikasi utk kawin ni. Haa..salahkah kalau aku sakit hati bila kahwin nnt kena makan luar dan tak dilayan slpas apa yg aku harungi utk mengecapi dan memasuki alam perkahwinan tu?? berbaloi kah??

0 comments: